Kami Menyediakan

Tempoh Liputan

1 tahun dan
mileage tidak terhad*
* Tertakluk kepada Terma & Syarat

Jumlah Tuntutan

RM10,000 setiap tuntutan
Jumlah keseluruhan RM50,000

Komponen yang Dilindungi

Perlindungan Asas (Enjin, Transmisi,
Gearbox, ECM, ECU) + tambahan
kos untuk liputan tambahan

MUAT TURUN

BASE-X

Syarat & Kelebihannya

USIA KENDERAAN
10 tahun ke bawah

JARAK PERBATUAN
200,000 km dan ke bawah

TEMPOH PENYISIHAN
14 hari

SYARAT LAIN
Program ini tidak boleh dipindah milik dan tidak mempunyai nilai bayaran balik

SYARAT PERKHIDMATAN

  • Mesti diservis oleh Pusat Servis yang Sah
  • Sesuai dengan selang Masa dan Kilometer seperti yang disyorkan
  • Servis mesti direkodkan dengan betul dalam buku rekod

SYARAT PEMBAHARUAN

  • Tertakluk kepada pemeriksaan sehingga had umur kenderaan dan / atau had jarak tempuh
  • Permohonan dalam 1 bulan sebelum tamat
  • Kenderaan mesti diservis / disenggara oleh Pusat Servis yang Sah tanpa mengira tuntutan

BASE- X

Jenama kereta & Model

BASE-X

Komponen yang Dilindungi

BASE-X

Bahagian yang dilindungi di bawah jaminan

ENJIN
  • Kepala silinder
  • Camshaft (Pengambilan & Penghabisan)
  • Penutup galas camshaft
  • Galas Camshaft
  • Cincin Ruang Camshaft
  • Valve Pengambilan & Penghabisan (dengan Valve Spring & Keeper)
    * tidak termasuk meterai injap
  • Pushrod Camshaft
  • Pengikut Camshaft
  • Menghubungkan Rod (dengan cap)
  • Menyambung Rod Bearing
  • Camshaft (Sensor Kedudukan)
  • Camshaft (Pelaras & Pelaras Solenoid)
  • Rocker Arm
  • Pum minyak
  • Kren engkol
  • Sensor Nox
  • Blok Enjin
  • Modul Kawalan Enjin (ECU, ECM, DME)
  • Pengesan Suhu Enjin
  • Sensor Engkol
  • Valvetronic Motor
  • Pita (BATAL jika bising)
  • Pemasa Cam Berubah
  • Aci Eccentric
  • Omboh
  • Piston Ring
  • Injap Solenoid Pembolehubah Enjin
KOTAK GEAR / SISTEM GEAR
  • Penukar Torque
  • Badan Injap
  • Pengesan Suhu
  • Set Gear (batang input & batang output)
  • Modul Kawalan Gearbox (TCM)
  • Pam Minyak Gear
  • Sensor Kelajuan Gear
  • Batang Gear
  • Unit Kawalan Hidraulik Elektro (Unit Kawalan Badan Injap)
  • Solenoid Kawalan Elektronik (Solenoid Pengatur Tekanan & Solenoid Injap Magnetik)
SISTEM BAHAN API
  • Pam
  • Tahap Sensor
  • Pengawal Selia
  • Penyuntik
  • Float
  • Pam Tekanan
MEKANISME STERENG
  • Pam
  • Penyesuaian Motor
  • Ruangan
  • Motor
  • Stereng Aktif
  • Cincin slip
  • Rak Stereng
SISTEM BREK
  • Pam ABS / ASC / DSC
  • Unit Kawalan ABS / ASC / DSC
  • Penggalak
  • Pam Induk
  • Motor Brake (tidak termasuk kabel)
PENGHAWA DINGIN
  • Motor Blower
  • Pemampat Aircond (batal jika bising)
  • Motor Stepper
  • Pengesan Suhu
  • Kipas Tambahan
KOMPONEN ELEKTRIKAL
  • Motor Pemula
  • Pengganti / Penjana (batal jika bising)
  • Motosikal But Kuasa
  • Pengerak Pengunci Tengah
  • Kuasa Motor Tingkap (motor sahaja)
TURBO / PENGECAS LAMPAU
  • Mengawal Udara
  • Silinder Kawalan Pneumatik
  • Turbin
  • Batang Galas
  • Gasket
  • Injap Supercharger
SISTEM PENYEJUKAN
  • Pam Air (batal jika bocor)
  • Kipas Radiator
  • Sensor Suhu Penyejuk
SISTEM PENYUCUHAN
  • Motor Pemula
  • Gegelung Pencucuh
KEBOCORAN MINYAK BESAR (BURUH SAHAJA)
  • Kebocoran minyak yang memerlukan penghapusan enjin, transmisi dan pembaikan, seperti flywheel & tork penukar
- SYARAT POLISI KAMI
  1. Kenderaan adalah tertakluk kepada pemeriksaan sebelum perlindungan diberikan dalam polisi ini. Kesemua fungsi dalam kenderaan mestilah memenuhi keperluan standard kami. Pemeriksaan mestilah dibuat oleh pemeriksa yang dilantik oleh kami. Mana-mana kesalahan tidak terdapat dalam pemeriksaan akan dianggap sebagai Pra-Sedia ada dan tidak akan dilindungi dalam polisi ini.
  2. Kenderaan mestilah diservis mengikut keperluan servis penyelenggaraan yang ditekankan dalam buku perkhidmatan jaminan. Kegagalan untuk memenuhi keperluan servis seperti yang telah ditetapkan akan menyebabkan perlindungan untuk polisi ini secara automatiknya akan terbatal / perlindungan dan tuntutan akan ditolak.
  3. Buku Servis Waranti akan disediakan oleh Myopal Services Sdn. Bhd. Bhd. apabila kenderaan telah lengkap melakukan pemeriksaan dan mematuhi standard penerimaan / keperluan.
  4. Pihak yang diinsuranskan mestilah selalu menyimpan Buku Servis Waranti di tempat yang selamat. Sekiranya buku tersebut hilang / tidak dijumpai, adalah menjadi tanggungjawab pihak yang diinsuranskan untuk segera memberitahu pihak Myopal Services Sdn. Bhd. untuk kami memberikan buku lain sebagai ganti. Informasi dalam buku tersebut akan diminta sekiranya ingin membuat tuntutan nanti.
  5. Mukasurat di bahagian servis dalam Buku Servis Waranti itu mestilah ditandatangan dan di cop oleh Bengkel Servis yang sah ATAU Bengkel Pembaikan yang sah yang telah mengesahkan bahawa servis telah dibuat.
  6. Pihak yang diinsuranskan mestilah mengekalkan semua dokumen, invois dan dokumen-dokumen yang berkaitan dengan servis kenderaan. Informasi ini akan diminta sekiranya ingin membuat tuntutan nanti.
  7. Tempoh perlindungan kami tidak termasuk 7 hari pertama pada permulaan polisi ini dan tidak mempunyai nilai yang dapat dikembalikan. Perlindungan yang disediakan di sini tidak boleh dipindah milik.
  8. Sekiranya terdapat percanggahan antara versi Bahasa Inggeris dan versi Bahasa lain, versi Bahasa Inggeris akan diutamakan.
- PENGECUALIAN WARANTI

Perlindungan yang diberikan oleh polisi ini adalah untuk Myopal Services Sdn. Bhd. Waranti yang diperbaiki secara khusus tidak termasuk yang berikut:

  1. Perkhidmatan dan bahagian penyelenggaraan biasa yang lain termasuk penyalaan enjin, palam pencucuh, palam pencucuh, wayar pencucuhan, penutup pengedar dan pemutar, karburator, bateri, hibrid, penapis, pelincir atau cecair, penyejuk penyejuk udara, penyejuk enjin, selang mana-mana keterangan, semua jenis tali pinggang termasuk tali pinggang keledar, bilah pengelap, pad brek dan kasut, pemutar brek dan drum, penjajaran suspensi, but halaju malar, tayar, penutup roda, pelek roda, roda, pengimbang roda, penyerap kejutan, sistem ekzos, geseran cakera klac dan plat tekanan & klac membuang bantalan, cat dan trim dalaman, kunci pintu dan but, kunci dan alat kawalan jauh, immobilizer, tangki petrol, penukaran NGV, radiator dan penyejuk gegelung, pendawaian, selongsong dan kebocoran minyak kecil, sistem suspensi, getah pemasangan dan sesendal
  2. Panel badan, kaca, rangka kaca, pelekat pengikat, lampu balok tertutup, mentol lampu, lensa, trim, cetakan, logam terang, pelapis, vinil dan bahagian atas yang boleh ditukar, cat, logam lembaran, bumper. Penjajaran bahagian badan, bahagian badan yang fleksibel, panel pintu, panel badan, kerangka struktur, kimpalan struktur, engsel, pemegang pintu, unit hardtop yang boleh ditanggalkan.
  3. Segala kerosakan mekanikal atau kos yang dilindungi oleh waranti, kelayakan atau kempen penarikan balik lain termasuk mana-mana waranti pengeluar, peniaga, dan / atau waranti berkanun dan / atau jaminan pembaikan.
  4. Perkhidmatan dan bahagian penyelenggaraan dijelaskan di bawah syarat penyelenggaraan seperti yang ditunjukkan dalam Kontrak Perkhidmatan Waranti atau dalam jadual penyelenggaraan pengeluar.
  5. Sebarang kerosakan mekanikal yang disebabkan oleh letupan dan / atau kegagalan yang disebabkan oleh bahan bakar berkualiti rendah atau tahap bahan bakar yang tidak betul.
  6. Kegagalan disebabkan oleh kakisan, elektrolisis atau karat.
  7. Sebarang pita, tapak, dan / atau membetulkan dan pemasangan alat.
  8. Kos diagnostik, kecuali diterima sebagai sebahagian daripada tuntutan yang dibenarkan.
  9. Sebarang kerosakan mekanikal yang disebabkan oleh sebarang modifikasi pada kenderaan yang diinsuranskan, kecuali pengubahsuaian tersebut telah disahkan oleh pengeluar kenderaan tersebut. Komponen yang diubah mesti dinyatakan oleh pihak yang diinsuranskan sebelum tarikh permulaan dinyatakan dalam Sijil Kontrak Perkhidmatan Waranti.
  10. Sebarang penyelenggaraan, penyesuaian, peningkatan, pengubahsuaian, dan / atau pemograman semula yang diperlukan untuk komponen yang dilindungi.
  11. Pembersihan sebarang komponen, termasuk penyingkiran karbon atau enapcemar.
  12. Semasa kenderaan digunakan untuk perlumbaan, pertandingan, tunjuk perasaan, acara sukan permotoran atau untuk tujuan yang tidak dilesenkan.
  13. Kerosakan yang disebabkan oleh pemuatan melebihi peringkat berat kenderaan yang ditentukan atau kerugian yang akan dilindungi di bawah Polisi Insurans Motor.
  14. Kerosakan akibat kemalangan, kebakaran atau korban lain yang akan dilindungi di bawah Polisi Insurans Motor.
  15. Tidak diservis sesuai dengan Keperluan Servis dari pengeluar, penyalahgunaan atau penggunaan kenderaan yang berterusan setelah kesalahan telah terbukti.
  16. Kecacatan atau kerosakan yang ada sebelum berlakunya polisi tuntutan di mana kesalahan yang menyebabkan kerosakan mekanikal dan elektrikal terbukti sebelum tamatnya jaminan biasa pengeluar.
  17. Aksesori atau peralatan, komponen dan sistem yang tidak dipasang oleh pengeluar, termasuk tetapi tidak terhad kepada: sistem anti-kecurian, pengesan radar, cd, radio, peralatan radio / pembesar suara, kawalan pelayaran, bumbung matahari, peranti berkuasa suria, telefon, TV / VCR / DVD, monitor TV, kamera belakang dan komponen serta peralatan yang berkaitan.
  18. Keadaan seperti bunyi bising dan getaran yang tidak mempengaruhi kelajuan kenderaan.
  19. Rembesan minyak atau kemasukan air.
  20. Kegagalan kenderaan di mana kilometer odometer telah diubah atau berubah, sehingga kilometer kendaraan tidak dapat dipastikan.
  21. Sebarang kerugian akibat bahagian yang tidak dilindungi oleh jaminan ini di mana kerugian akibatnya disebabkan oleh komponen yang dilindungi.
  22. Kenderaan digunakan atau diuji sebagai persiapan atau penyertaan dalam sebarang bentuk sukan permotoran.
  23. Kenderaan digunakan di luar Malaysia
  24. Belum diservis sesuai dengan Terma dan Syarat yang dinyatakan dalam Jadual Polisi ini / Sijil Kontrak Perkhidmatan Waranti dan Buku Panduan Perkhidmatan Waranti.
  25. Kenderaan tidak boleh dilalui jalan raya atau tidak berdaftar
  26. Penyataan yang salah – polisi ini terbatal sekiranya pemilik kenderaan dan / atau MyOpal Services Sdn. Bhd gagal untuk mendedahkan atau memberi gambaran yang salah mengenai fakta penting.
- PROSEDUR TUNTUTAN
  1. Pembaikan yang dibuat di bawah jaminan ini mesti dilakukan di panel bengkel pembaikan kami yang sah.
  2. Tiada pembaikan boleh dilakukan atau dimulakan di bawah syarat-syarat Kontrak Servis Waranti tanpa persetujuan terlebih dahulu oleh MyOpal Services Sdn. Bhd. Semua tuntutan mesti disokong dengan dokumentasi yang berkaitan. Kami berhak untuk memeriksa kenderaan dan meletakkannya pada penilaian bebas.
  • Kos pembongkaran kenderaan akan dibayar sekiranya berlaku tuntutan yang sah. Namun, jika setelah pembongkaran didapati kerosakan tersebut tidak termasuk dalam jaminan ini, maka kos pembongkaran akan ditanggung oleh pihak yang diinsuranskan.
  • Kami berhak untuk tidak melakukan kerja di bawah syarat-syarat Kontrak Servis Waranti ini jika mana-mana syarat yang dinyatakan belum dipatuhi atau jika tuntutan itu bukan disebabkan oleh bahan yang rosak atau mutukerja.
  1. Sekiranya berlaku tuntutan, pihak yang diinsuranskan mesti menyerahkan kenderaan tersebut ke bengkel pembaikan kami yang sah.
  • Kami akan meminta pihak yang diinsuranskan untuk melengkapkan borang tuntutan dan kami juga memerlukan dokumentasi lain seperti bukti servis, invois dan lain-lain.
  • Kami mungkin memerlukan pihak yang diinsuranskan untuk memberi kebenaran kerja tertentu ke bengkel pembaikan kami yang sah sebelum memulakan sebarang pekerjaan kerana bengkel tidak dapat memastikan apakah kegagalan itu dilindungi oleh polisi / jadual / sijil kontrak perkhidmatan jaminan ini dan buku waranti servis tanpa membongkar kenderaan.
  • Bahagian yang digunakan dalam membaiki kenderaan mungkin dibuat oleh yang lain daripada pengeluar kenderaan dan akan sesuai dengan usia dan keadaan kenderaan.

Cari pelan yang sesuai untuk anda